Distansyoga


Yoga går att göra på egen hand hemma och är ett bra komplement till annan träning och ledd yoga - då kan distansyoga ge stöd för din egen yogaträning. Är du nybörjare kan jag rekommendera distanskursen i yoga - introduktion till yoga. För de som vill prova på eller läsa mer om de grundläggande yogaövningarna hittar beskrivningar av dessa under - enkla yogaövningar.

Tänk på att:
- Hitta en tid och plats som gör att du kan yoga i lugn och ro utan att bli störd.
-Ät inget ungt 2-3 timmar innan du yogar.
- Stanna så länge du vill i varje asana.
- Andas lugnt och medvetet. En bra regel för andning när du går in och ur i positionerna är att du
andas in i alla - uppåtgående rörelser och andas ut i alla nedåtgående.
- Vila alltid minst fem minuter som avslutning på yogapasset.

Introduktion till yoga
Introduktion till yoga är en distanskurs i yoga och innehåller lite teori, som du behöver för att komma igång, asanas - fysiska övningar och pranayama - andningsövningar. Kursen innehåller ett antal moment som du läser i egen takt. De olika momenten bygger på varandra, vilket gör att du bör förstå och klara av ett moment innan du går vidare till nästa. Kontakta mig om du är intresserad av att gå distanskursen i yoga.

Enkla yogaövningar
Här presenteras några grundläggande yogaövningar.

Sommaryoga
Ett yogapass främst för mina elever i Tokyo att göra på egen hand under sommaren.

2 kommentarer:

  1. Kanon att jag såg att du lagt ut en distanskurs. Jag gjorde min Yoga DVD för en stund sedan. En DVD jag köpt via Miguru. Riktigt bra, skall varva den och en Youtube variant. Men detta var bra att ta kopia på och köra själv. Jag utgår från Hatha Yogan då det är den jag går utbildning inom senare i vår. Utbildar mig via Friskis & Svettis där jag är aktiv. Ha en fin och härlig söndagskväll nu, kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Jag har inte testat yoga på F&S, men jag tycker im deras andra pass, så det kanske jag ska testa ... Ha en bra dag!

    SvaraRadera